איך לבחור את הצמיג הנכון
נקודת מפתח
כל צמיג מורכב מתרכובת גומי ותבנית של הצמיג
ככלל אצבע, בחירת תרכובת הגומי הינה משמעותית יותר מאשר בחירת התבנית ולכן נעדיף להשתמש בתבנית נוחה וורסטילית ולהחזיק כמה תרכובות גומי שונות בארגז מאשר להחזיק מספר תבניות שונות באותה תרכובת
בטמפרטורות קרות או על מסלולים לחים נעדיף תרכובות רכות יותר ולהפך. הסיבה לכך היא שבטמפרטורה נמוכה חומרים ככלל וגומי בפרט מתקשים ובטמפרטורה גבוהה מתרככים. לכן כאשר אנו מתאימים את התרכובת לטמפרטורה אנו בעצם מנסים לקבל תחושה זהה של הצמיג, כלומר צמיג רך בטמפרטורה נמוכה אמור להרגיש דומה לצמיג נוקשה בטמפרטורה גבוהה
ככל שיש על המסלול יותר חול נעדיף פינים מרווחים יותר על מנת לאפשר לחול "לברוח" בין הפינים בזמן הנסיעה וכך נקבל אחיזה מקסימלית
במסלולים לחים, בהם לאדמה יש נטיה להדבק לגלגלים, נשאף לפינים מרווחים גם כאן בכדי להקשות על האדמה להדבק בזמן הנסיעה
בחירת תרכובת
עבור צמיגי הבאגי קיימים מספר תרכובות שונות כאשר המספרים מייצגים את טמפרטורת המסלול המומלצת
אקסטרה סופט (סגול) - לא מתאים לשימוש בארץ
סופר סופט (ורוד) - לשימוש בתנאי קור או רטיבות קיצוניים
סופט (צהוב) - מומלץ לטמפרטורה בטווח 0-18 מעלות
סופט מדיום (צהוב כתום) - מומלץ לטמפרטורה בטווח 9-22 מעלות
מדיום (כתום) - מומלץ לטמפרטורה בטווח 15-25 מעלות
מדיום הרד (כתום אדום) - מומלץ לטמפרטורה בטווח 19-33 מעלות
הרד (אדום) - מומלץ לטמפרטורה בטווח 21-40 מעלות
עבור צמיגי הטראגי הרעיון זהה אך תרכובות הביניים (אקסטרה-סופט, סופט-מדיום ומדיום-הרד) אינן קיימות
בחירת תבנית
להלן טבלה שתעזור לכם לבחור את התבנית עבור תנאי מסלול וסגנון הנהיגה שלכם
דוגמא לבחירת תרכובת
במקצי דירוג קצרים (5 דק'), על מסלול חלק ובטמפרטורה של 15 מעלות נשאף להשתמש בתרכובת הסופט (צהוב) המתאימה לטמפרטורת מסלול של 0-18 מעלות
לעומת זאת, על מסלול עם אחיזה גבוהה, בגמרים (30 דק') עם טמפרטורת מסלול של 15 מעלות, תרכובת המדיום (כתום) המתאימה לטמפרטורת מסלול של 15-25 מעלות יכולה להיות בחירה נהדרת
תרכובת הסופר סופט (ורוד) היא תרכובת מיוחדת המעניקה אחיזה גבוהה בטמפרטורות הקרות ביותר ו/או במסלולים חלקים מאוד